Optimizare SEO: 10 sfaturi ca sa ajungi pe prima pagina

Optimizare SEO, in 10 pasi simpli pentru a ajunge pe prima pagina in orice motor de cautare. Va prezentam 10 secrete pe care agentiile SEO le folosesc pentru a-si aduce clientii pe prima pagina.
Daca te-ai gandit sa aplezi la servicii de optimizare SEO, stii deja cat te costa sa ajungi pe prima pagina. Pretul uneori este foarte mare, iar daca nu ai noroc sa gasesti o agentie SEO potrivita, s-ar putea nici sa nu vezi rezultate.
Sunt, totusi, 2 lucruri de care vei avea sigur nevoie: un programator si cineva care stie sa scrie texte.
Optimizarea SEO incepe de la site si constructia sa. In primul rand, pentru ca Google sa-ti placa site-ul trebuie sa fie cat mai mic si mai elegant. Trebuie sa respecte reguli de UX si UI. Adica, user experience si user interaction.
Google vrea sa trimita oameni la tine pe site, dar vrea sa aiba o experienta potrivita pe site. Prin optimizarea SEO on-page, trebuie sa remediezi toate problemele de incarcare.
Pe langa prietenul programator ai nevoie si de cineva care sa redacteze texte originale si de calitate. Nu este usor sa scrii SEO. De aceea, redactorul tau trebuie sa stie cum sa strecoare cat mai eficient cuvintele cheie in textele tale.
Acest articol este structurat asemenea unui tutorial de optimizare SEO. Daca reusesti sa implementezi tot ce am scris in acest articol, vei ajunge foarte usor pe prima pagina. Poate chiar mai sus.

1. Audit SEO

Ca sa identifici toate problemele pe care le ai, iti recomand sa folosesti un audit SEO. Il poti solicita la o firma SEO sau poti sa ti-l faci tu singur.
Pentru auditul SEO vei avea nevoie de un crawler. I se mai spune si SEO Spider Tool. Eu folosesc WildShark. Este gratuit si nu are limitari.
wildshark

Cu acest crawler, iti analizezi site-ul exact cum o face Google. Trebuie sa identifici in acest proces titlurile lipsa, duplicate, meta descrierile lipsa sau prea lungi, erori de incarcare si asa mai departe.
Este important sa iti faci niste fisiere CSV cu toate erorile. Pentru ca sa faci optimizare SEO trebuie sa le rezolvi.
Daca ai cunostintele necesare, le poti face singur. Daca nu, trebuie sa apelezi la un programator sau cineva care stie.
Aceste lucruri trebuie remediate imediat. Iar pe viitor invata sa nu mai faci aceste greseli.
In cazul in care folosesti WordPress, s-ar putea sa le rezolvi singur. Este destul de simplu de editat in WordPress. De exemplu, de fiecare data cand adaugi o imagine trebuie sa pui text alternativ. Text alternativ sau alt reprezinta o descriere a imaginii.
Acum cand vei face o noua pagina pe site sau un articol nou, stii ce ai de respectat.
Iti recomand sa instalezi un plugin de SEO. Iti recomand sa incerci Rank Math, care este gratuit 100%. Si are inclusiv schema.org integrat.
Este mai usor sa faci optimizare SEO daca ai WordPress. Trebuie doar sa respecti ce te invata Rank Math.

2. Optimizare viteza

Al doilea pas important dupa auditul SEO este sa identifici viteza de incarcare. Viteza este foarte importanta in SEO. Potrivit Google, daca o pagina nu se incarca in 3 secunde, 60% dintre potentialii vizitatori abandoneaza.
Chiar daca Wild Shark ofera niste date de viteza, avem nevoie de un test independent. Sunt trei teste independente importante: Google PageSpeedGTmetrix si Pingdom.
Cel mai important dintre ele este Google PageSpeed. Este mai meticulos, deoarece simuleaza o conexiune de tip 3G. De asemenea, ne explica optimizarile pe care le avem de facut.
Rank Math te ajuta la optimizare SEO on-page. Dar nu te ajuta si la optimizari de viteza. Aici ai nevoie de un plugin de cache, care sa aiba si minify si gzip. Eu iti recomand WP Fastest Cache. Iti las setarile de WordPress pe care eu le folosesc:
Daca dupa ce faci setarile necesare in WP Fastest Cache si inca iti apar erori, ai nevoie de programator. S-ar putea ca tema ta sa fie plina de interogari inutile.
Daca tot apelezi la un programator, fa si testul pe GTmetrix. Astfel, vei putea oferi programatorului exact ce trebuie sa repare.
Tine minte, fara viteza optimizata, site-ul tau va fi cel mai probabil depasit de concurenta.
Off-topic: Ai certificat SSL instalat? Adica, adresa ta incepe cu https? Daca nu, roaga-l pe programator sa iti instaleze un certificat SSL. Este lacatelul acela verde de langa adresa.
Nu trebuie sa dai absolut niciun ban pe un certificat SSL, daca nu vrei. Exista www.sslforfree.com. Dar, dupa instalarea certificatului mai treci o data prin testele de viteza.
Asigura-te ca e redirectionare 301 de pe versiunea http pe https. Si verifica sa ai canonic URL pe https.

3. Optimizare SEO pentru mobil 

Pe 4 noiembrie 2016, Google a anuntat mobile-first indexing. Ce inseamna acesta lucru? Google da o importanta foarte mare versiunii de mobil.
Daca site-ul tau nu este responsive si nu e compatibil cu telefoanele mobile sau tabletele, ramai in urma. Inainte in partea de web design se facea intai verisunea de Desktop apoi cea de mobil.
In acest moment, trebuie sa dai mare atentie sa nu ai greseli de programare. Intra de pe mobil sau foloseste un test online.
In acest fel, vei vedea daca ai imagini, scripturi care latesc ecranul sau daca fontul tau se vede bine. Din datele pe care le am pe Analytics, peste 80% din traficul Google provine de la telefoane mobile. Practic, dupa ce scriu un articol il verific mereu daca se vede bine pe telefon.
Trebuie sa ma asigur ca cel care il citeste are o experienta buna. Printre acesti factori de design pentru mobil, trebuie sa scrii mai scurt. Sa nu scrii complicat. Deoarece cu cat este ecranul mai mic, cu atat ai sanse mai mari sa plictisesti.
In cazul in care versiunea ta de mobil nu exista, vorbeste cu prietenul programator sa te ajute. Este clar ca ai nevoie de un site adaptabil. Altfel, adio trafic din Google.

4. Cuvinte cheie

Daca stii deja pe ce cuvinte cheie faci SEO, sari peste acest pas. Gasirea cuvitnelor cheie potrivite este vitala in procesul de optimizare SEO.
E mai bine sa cercetezi o perioada si sa nu te grabesti in acest proces. Este destul de greu de gasit cuvintele cheie potrivite.
Trebuie sa cauti dupa 3 lucruri, atunci cand iti faci cercetarea SEO. In primul rand, cauti cuvinte cheie cu competitie mica. In al doilea rand, te intereseaza cuvinte cheie care au volum mare de cautare. In acelasi timp, al treilea lucru, sa fie competitie platita.
Suna logic? Daca oamenii fac reclama pe un cuvant cheie, inseamna ca iti poate aduce profit. Trebuie sa gasesti cele mai eficiente cuvinte cheie din nisa ta.
Iata metoda pe care o folosesc eu cand caut cuvinte cheie. Eu folosesc Keyword Revealer. Deoarece vizual se vede foarte bine si imi spune o analiza concreta despre partea de optimizare a competitorilor.
O sa mergem pe o nisa pe care un prieten face optimizare SEO: inmatriculari auto. Piata inmatricularilor auto din Romania este una destul de profitabila, asa ca ma astept sa gasesc un volum de cautari bun.
optimizare seo prin keyword revelear

Dupa cum vedeti Keyword Revealer imi arata si dificultatea de a ajunge pe prima. Iar daca apesi evaluate iti deschide un panou cu mai multe date. Printre care si procesul de optimizare SEO on-page.

Ce ma invata? Daca respect absolut toate regulile de optimizare SEO on-page, am sanse sa prind prima pagina. S-ar putea sa am nevoie si de cateva backlink-uri.

5. Redactare texte SEO

Trecem acum la cea mai importanta parte din partea de optimizare SEO: redactarea textelor SEO. Le zic texte SEO pentru ca le poti face pentru blogul firmei sau pentru site-ul web.
Daca nu te pricepi la scris, ai nevoie de un prieten care stie sa scrie serios. Nu este pentru toata lumea redactarea de texte SEO.
Atunci cand vrem sa facem texte optimizate web, facem articole usor de citit pentru oameni. Dar in acelasi timp si pentru Google. Avem nevoie ca Google sa inteleaga despre ce este pagina.
De aceea, totul trebuie sa fie perfect. Inclusiv ponderea cuvintelor cheie in pagina. Tine minte urmatoarele lucruri.
O pagina web are doar un singur H1 (heading). In rest, poate avea de la H2 la H6 oricate. Un articol sau o pagina web trebuie sa aiba minimum 300 de cuvinte. Daca vrei sa faci optimizare SEO serios, ai nevoie de mai multe cuvinte cheie.
Densitatea cuvantul cheie sa fie folosit in tot textul in jur de 2%. Exista multiple site-uri prin care puteti calcula densitatea cuvintelor cheie. De exemplu cu acest instrument.
Ce as face eu? As face o comparatie cu competitorii mei din top 10. Dupa care as face un articol SEO cu o medie de factori. Acest lucru te tine intr-o zona safe si iti permite sigur accesul peprima pagina.
Sunt cateva lucruri speciale de facut pentru titluri si meta descrieri. De aceea le vom trata separat.

Optimizare SEO titlu

Cum scriem un titlu optimizat? Daca esti interesat ca Google sa te duca pe prima pagina, in titlul articolului tau trebuie sa existe cuvantul cheie. Nu doar lui Google trebuie sa-i spui despre ce e in pagina. Dar si cititorului.
Sunt sigur ca ti s-a intamplat sa cauti o informatie. Daca in tltul rezultatelor de pe Google nu aparea, cel mai probabil nu dadeai clic. Pe acelasi principiu functioneaza si titlul. El trebuie sa fie atractiv, dar sa reflecte cat mai concret subiectul.
Un titlu are totusi niste reguli pe care ar trebuie sa le respecti. Acesta ar trebui sa aiba maximum 60 de caractere. In felul acesta, se va afisa corect si complet in Google.
Un sfat pe care il dau tuturor este sa il foloseasca in prima jumatate din limita de caractere. E logic? Trebuie sa fie vazut de cei care cauta subiectul sau cuvantul cheie.

Optimizare SEO meta descriere

Un alt factor important in optimizare SEO este meta descrierea. Inainte erau si cuvintele cheie meta, dar Google a renuntat la aceasta functie din motive de spam. Insa si pe atunci, tot meta descrierea era cheia.
Ce nu a incaput ca informatie importanta in titlu, ar trebui pus in meta descriere. O meta descriere corecta va avea maximum 140 de caractere minimum. Dar nu va depasi 160 de caractere.
Tot pentru relevanta este important sa folosim cuvantul cheie in descriere. Acelasi principiu ca mai devreme. Daca ai vedea un site in pagina de rezultate, dar nu iti vorbeste despre cuvantul cheie, il ignori.
Exact ca mai devreme, va recomand sa includeti cuvantul cheie in prima jumatate. Incercati ca in meta descriere sa nu includeti cuvantul cheie de doua sau de trei ori. Este de ajuns o singura data.

6. Branding

Inca mai folosesti in numele site-ului serviciile pe care le oferi? AparateConditionate.ro nu mai este la moda si nu mai are o valoare SEO foarte mare.
Nu zic ca nu mai are greutate. Dar usor, usor, incepe sa dispara. Incearca sa faci branding. Sa-ti denumesti afacerea intr-un fel.
Daca vrei sa faci optimizare SEO serios, este un prim pas pe care trebuie sa il faci. Daca nu te apuci sa faci acest lucru acum, in viitor e posibil sa-ti pierzi autoritatea.
Nu as fi vrut sa intru in acest subiect, dar am primit numeroase carti de vizita cu adrese de email @yahoo.com sau @gmail.com. Si site-ul se termina in wixsite.com. Nu i-am contactat niciodata. Motivele sunt fix pe cartea de vizita.
Ce vreau sa spun este ca arata neprofesionist. Eu nu as colabora cu cineva care nu investeste in imaginea sa. Trebuie sa inveti sa faci branding. Ai nevoie sa te profesionalizezi. Nu mai suntem in anii 2000.

7. Transparenta

Daca vrei sa faci optimizare SEO trebuie ca firma ta sa fie transparenta. In relatia sa cu clientii, cu furnizorii si asa mai departe. Trebuie sa existe o pagina de contact, cu datele de identificare si de contact.
La datele de identificare ar trebui sa treci numele firmei, codul de identificare fiscala, numarul in Registrul Comertului si alte date relevante. Totoata, ar trebui sa exista o adresa a sediului social. Sau adresa punctului de lucru.
In acelasi timp, in pagina de contact ar trebui sa avem un numar de telefon, un email sau alte modalitati de contact. Pentru a putea sa castigam relevanta in ochii utilizatorilor, trebuie sa fim transparenti.
Si Google cauta semne de transparenta. Pe langa pagina de contact cauta pagini precum termeni si conditii, politica de confidentialitate si altele. Daca exista astfel de pagini, sunt un indicator de profesionalizare. Transparenta este foarte importanta in procesul SEO.
Daca firma ta nu are datele la vedere, ar trebui sa le pui. Nu o sa fie un efect foarte mare din SEO. Dar oamenii vor sta mai mult pe site, pentru ca vor vedea o afacere reala.
Transparenta mai ajuta la ceva! Daca folosesti Google Business poti face si local SEO. Foloseste schema.org pentru adresa exacta, telefonul si site-ul. De asemenea, si in paginile site-ului foloseste aceleasi date. Google va gasi continutul, il va prelua si vei avea mai multi clienti.

8. Semnale sociale

Retelele sociale au devenit foarte importante pentru afaceri. Daca vrei sa ai rezultate din optimizare SEO, trebuie sa existi si pe retele sociale. Promoveaza-ti continutul pe Facebook, Instagram sau YouTube. Nu trebuie sa platesti pentru reclama, poti doar posta pe paginile tale.
Link-urile care provin din social media au o valoare destul de mare. Cu toate ca au atributul nofollow. In plus, Google foloseste in algoritmul sau semnalele sociale. Este important fiecare like sau share.
Daca afacerea ta functioneaza bine pe Twitter, foloseste-l. Twitter creeaza un impact foarte mare pentru unele afaceri si genereaza trafic de calitate. In plus, tweet-urile sunt indexabile.
Cu toate ca Google pretinde ca nu ar lua in considerare foarte mult semnalele sociale, aproape toate statisticile ne arata ca primele site-uri pozitionate au foarte multe distribuiri pe Facebook si Twitter.

9. Optimizare SEO pentru imagini

Dimensiunea fotografiilor si imaignilor pe care le postezi trebuie salvate ca pentru web. Adica pentru a fi redate rapid. Inclusiv pe conexiuni de tip 3G care sunt majoritatea in intreaga lume. Daca pui 2-3 fotografii de DSLR sari de 7MB si ghici ce? Asa o sa sara si site-ul tau pe ultimele pagini.
Daca ai WordPress cauta un plugin de optimizare imagini sau foloseste un instrument de optimizare precum TinyPNG. Pe TinyPNG iti poti urca pana la 20 de fotografii si imagini si primesti versiunea lor perfecta pentru web. Daca esti interesat ca oamenii care intra pe site sa aiba o experienta buna, trebuie sa-ti optimizezi imaginile.
In procesul de optimizare SEO este foarte importanta optimizarea imaginilor. Eu am facut numeroase teste. De fiecare date cand am pus imagini optimizate, oamenii au stat de 3 ori mai mult pe site. Au vizualizat mai multe pagini si au facut mai multe achizitii.
Optimizare SEO inseamna cum am aratat mai devreme, inclusiv, dimensiunea paginii web. Si cu cat e mai mica si se incarca mai bine, cu atat vom ajunge mai sus.

10. Backlinks

Puterea link-urilor este in continuare foarte mare. Daca vrem sa aparem pe prima pagina, avem nevoie de cat mai multe link-uri de calitate pentru site. Devine, totusi, din ce in ce mai greu si competitia este foarte mare. Ca sa castigi backlinks ai nevoie de foarte mult talent.
Revenind la partea de redactare, daca vei avea articole de calitate, cu siguranta, vei castiga link-uri. Deoarece sunt multi care iti vor scrie sau vor scrie despre tine. Daca ai un redactor foarte bun, vei atrage redactori foarte buni.
Insa nu intotdeauna vei reusi sa obtii backlink-uri prin originalitate. Ce poti face? Pai poti apela la directoare web.
Chiar daca pare ca e o metoda invechita, pe cuvinte cheie cu dificultate mica functioneaza. Dar sunt cateva lucruri de luat in seama.
Alege intotdeuana directoare web cu moderare si aprobare. Chiar daca dureaza, merita. Cele moderate au intotdeauna un continut curat.
Cand iti inscrii site-ul foloseste descrieri si titluri variate. Nu poti face optimizare SEO cu continut duplicat. E logic? Se aplica si la directoare web. Daca vrei sa castigi din procesul de optimizare SEO trebuie sa faci totul ca la carte.
O alta metoda de a obtine backlink-uri este sa cauti bloggeri care iti permit sa faci guest posting. Poti vedea si daca cunosti un blogger sau un jurnalist. Insa trebuie sa stii ca de cand cu noul algoritm de la Google, conteaza foarte multe link-urile din industrie.
Prin urmare, prietenul blogger sau jurnalist ar fi bine sa fie din nisa ta. Daca nu ai pe nimeni, exista directoare de articole SEO. Poti cauta pe Google. Exista cateva si in Romania. Din nou, repet, trimite articole originale. Altfel, s-ar putea sa ai probleme cu penalizarile
Lui Google ii plac textele orginilate si de calitate.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Endocrinologie Craiova: Importanta Dozarilor Hormonale

Bucharest Start-up City, sansa pentru cei din Bucuresti